Julafton

Så här var min julafton: vi gick först upp och åt frukost, sen gick mamma, mormor, morfar och Maja till kyrkan medans pappa och jag fixade lite här hemma. När de kom tillbaka fixade vi det sista, dukade, la fram paker och så. Runt kl halv 3 kom farmor och farfar och då började vi äta. Det fanns skinka, prinskorv, köttbullar, potatis, janssons frestelse, lax, sill, bröd, julknäckebröd, bitar och mycket mer. Så gott! Kl 3 kollade vi på kalle anka, haha alltid lika kul ;) Efter det blev det efterrätt, bär med glass och grädde :) Sen var det lite väntan och sen började vi öppna paket. Jag blev jätteglad över alla mina, så fina/bra/mysiga grejer! Allt jag fick kommer i ett annat inlägg. Men sen tog vi det lungt, åt lite mer fika som små kex och marsipan och sen åkte farmor och farfar hem. Det här var nog en av de bästa julaftonar (säger man så?) jag har varit med om! Det är så mysigt att ha hela släkten här eftersom vi nästan aldrig är både mormor, morfar, farmor och farfar. Sen så var ju vädret bra! Det måste ju vara snö ;) Men min julafton var jättebra, hur var er?
 
 

Kommentarer
Postat av: jorun

Hei 2 pene jenter foran juletreet !!

2012-12-28 @ 16:36:14
Postat av: Tante

Så fint at julaften ble bra! Jeg vet mormor og morfar syntes det var veldig koselig å få være sammen men dere :-)
Klem...

2012-12-30 @ 08:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0